تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها
، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای
جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک
می باشد.
مقاله
حاضر ترجمه ایست با عنوان طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس برمبنای EEG در رشته های آموزش و روانشناسی از مجله معتبر Procedia - Social and Behavioral Sciences که در ژورنال الزویر و ساینس دایرکت ثبت گردیده است، که فایل
PDF آن به صورت رایگان از لینک زیر قابل دانلود است و برای خرید فایل WORD
ترجمه مقاله از لینک پایین استفاده کنید.
مشخصات فايل:
عنوان انگليسي مقاله: Learners’ Learning Style Classification related to IQ and Stress based on EEG
عنوان فارسي مقاله: طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس برمبنای EEG
مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
مشخصات فايل ترجمه: 9 صفحه word
سال انتشار مقاله: 2011
ترجمه چکيده مقاله:
اهمیت شناسایی سبک یادگیری (LS) یادگیرنده برای تضمین موفقیت در
یک فرایند آموزش و یادگیری ضروری است. درعین حال، IQ و و ویژگی های شخصیتی
نظیر استرس نیز در پژوهش های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته اند و این پژوهش
ها در تلاشند تا به طور دقیق تری یادگیرندگان را بشناسند. با این وجود،
این تلاش ها معمولاً به آزمون روانشناسی محدود می گردد. با ظهور تکنولوژی
برق نگاری مغز (EEG) می توان مستقیماً به مشخصه های مغزی یادگیرنده دسترسی
پیدا کرد و و نتایج می توانند با آزمون های مرسوم مورد پشتیبانی قرار
گیرند. در این مطالعه، شرکت کنندگان (n=80) با استفاده از پرسشنامه سبک
یادگیری کلب (KLSI) به سبک های یادگیری واگرا، جذب کننده، همگرا یا انطباق
دهنده گروه بندی می شوند. درنتیجه، سیگنال های مغز آن ها با استفاده از EEG
در حالت چشمان باز و چشمان بسته ثبت گردید. ابزار آماری SPSS 16 با هدف
تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از تحلیل خوشه ای دو
مرحله ای، مجموعه های داده ای EEG شرکت کنندگان برای LS مربوطه طبقه بندی
گردید. سپس دسته آلفا برای ارتباط بین LS، IQ و استرس انتخاب گردید. این
مطالعه نتیجه گرفت که سبک واگرا، سبک یادگیری با بالاترین IQ می باشد
درحالیکه سبک همگرا و واگرا سبک های در معرض استرس هستند.
مقدمه:
1.1 سبک یادگیری
نتایج
پیشرفت های علمی در حیطه هوش و ذستاوردهای علمی گذشته، گسترده تر شده است.
درحقیقت، مفاهیم زیادی از قبیل ادراک کنترل تحصیلی و انگیزه تحصیلی در
رابطه با یادگیری وجود دارند که درهنگام دلسردی درمورد برتری تحصیلی باید
مدنظر قرار داد (Cassidy و Eachus، 2000). یکی از مفاهیم مهمی که نکات
ارزشمندی را در یادگیری به همراه داشته است، سبک یادگیری (LS) است. LS به
این مفهوم اشاره دارد که افراد نسبت به اینکه چه حالتی از آموزش و مطالعه
برای آن ها اثربخش تر است، با یکدیگر متفاوتند (Kolb، 1984). LS همچنین
فرایندی تعریف می گردد که یک شخص از طریق آن دانش یا مهارت را از طریق درک و
حفط اطلاعات کسب می نماید (Adesunloy و سایرین، 2008). پژوهش ها و اقدامات
آموزشی نشان داده است که زمانیکه فرایند آموزش با سبک های یادگیری متفاوت
دانش آموزان همراه است، یادگیری ارتقاء می یابد (Buch، 2002).
این مقاله در رشته
مدیریت آموزشی به بررسی نطام آموزشی فنی و حرفه ای در کشور ترکیه می پردازد و هدف از این مقاله بررسی اطلاعاتی درباره نظام آموزشی
فنی و حرفه ای در کشور ترکیه است.
مشخصات فايل:
عنوان انگليسي مقاله: A case study of technical and vocational education in Turkey
عنوان فارسي مقاله: یک مطالعه موردی از آموزش فنی و حرفه ای در ترکیه
مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
مشخصات فايل ترجمه: 14 صفحه word
سال انتشار مقاله: 2009
ترجمه چکيده مقاله:
هدف اصلی این مقاله، فراهم نمودن اطلاعات در مورد نظام آموزشی
فنی و حرفه ای در ترکیه می باشد. پژوهش ها و بررسی های بسیاری در مورد هیئت
آموزش عالی و وزارت آموزش حرفه ای صورت گرفته است که منابع این پژوهش را
شکل می دهند. علاوه بر این، اجماع اندکی در خصوص چارچوب نظری موضوع برای
آماده سازی معلمان قرن 21 در تدریس آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد.
معلمان ابتدایی از چنین انگیزه هایی برای یکپارچه سازی آموزش تحصیلی و حرفه
ای، انتقال از مدرسه به دانشگاه، و جمعیت های خاص آگاهند. اما در اکثر
دانشکده ها یا دانشگاه ها یک نظریه مستقل و یک نظریه مبتنی بر پژوهش برای
تغییر منظم و بلندمدت ارائه نشده است. ظرفیت دبیرستان ها و دانشکده های
حرفه ای برای تربیت معلمانی که آماده تدریس به دانش آموزان برای رفع
نیازهای کاری قرن 21 باشند، باید مورد بازسازی قرار گیرد.
مقدمه:
در
قرن 21، در دنیای غرب، بکارگیری و تولید دانش و تکنولوژی برای صنایع
تولیدی برای رقابت ملی و بین المللی اهمیت یافته است. در کشورهای توسعه
یافته، بهبود مهارت های شغلی نیروی کار اساس پیشرفت اقتصادی بوده و در
مقایسه با سایر اشکال یا سطوح آموزشی توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب
نموده است. دلیل این امر می تواند این باشد که دنیای امروز به لحاظ
اقتصادی و اجتماعی به سرعت در حال تغییر است. رقابت جهانی هنوز کامل نیست
به عنوان مثال تجارت آزاد هنوز هم با تجارت عادلانه برابر نیست اما رقابت
برای ایده ها هیچگاه تا این حد قوی نبوده است. از پرسش اساسی که اکنون
کشورها از خود می پرسند این نیست که سایر کشورها چه منابعی دارند بلکه این
است که نیروی کارشان تا چه حد آموزش دیده هستند. متعاقباً آنچه که بین
کشورها بر مبنای سطح درآمدی شان تفاوت ایجاد کرده است، تفاوت بین جوامع در
کیفیت آموزشی آن ها می باشد
عنوان انگليسي مقاله: Recognition of Access to Educational Technologies in the Educational System of Iran
عنوان فارسي مقاله: بازشناسي دسترسي به تكنولوژيهاي آموزشي در نظام آموزشي ايران
مشخصات فايل مقاله: 11 صفحه pdf
مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
سال انتشار مقاله: 2012
ترجمه چکيده مقاله:
تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظامهاي آموزشي
است كه از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه
ها و کمک به اقتصاد نظامهاي آموزشي و آموزش و پرورش است كه در بعضي از
موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم
با اختراع رایانه، سیطره ی تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع
زندگي بشري هویدا شد. از فناوری آموزشي و اطلاعاتي برای فراگیری دانش و
مهارت به عنصری ضروری در نظامهاي آموزشي سراسر دنيا تبدیل شده است و با به
كارگيري فناوريهاي آموزشي به نيازهاي جامعه علمي پاسخ داده مي شود. در
این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و
مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش
تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و
خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به
فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه
های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در
مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت
معلمان رابطه معنادری وجود دارد.
واژگان کلیدی
فناوری اطلاعات، دسترسی، تکنولوژی آموزشی، کمیت و کیفیت، فناوری و اقتصاد.
عصر
كنوني، به عنوان عصر اطلاعات و يا دانايي نام گرفته است. در اين عصر،
فناوري اطلاعات به عنوان يك راهبرد و طرز تفكر جديد شناخته ميشود.
اطلاعاتي شدن جوامع پديدهاي است كه بر تمام اضلاع و ابعاد زندگي اجتماعي،
سازماني و انساني تاثير عميقي گذاشته است. يكي از مواردي كه از اين پديده
تاثير ديده است، نظام آموزشي است. اين تغيير باعث شده است تا مدل جديد
توسعه مبتني بر دانايي محوري جوامع ايجاد گردد. در اين مدل نقش و جايگاه
آموزش و نظامهاي آموزشي به عنوان يكي از اركان هدايتكننده جريان گرايش به
سمت دانشمداري و توسعه علم و انديشه غيرقابل چشمپوشي است. نظامهاي
آموزشي پيشرو در دنياي متلاطم هزارهي سوم و در عصر تغيير نيازمند بازسازي
مداوم كيفيت هستند تا خود را توانا و قدرتمند نمایش دهند. امروزه به قول
شپرد «نظام آموزشي توانا انسانهاي فردا را تحويل جامعه ميدهد و صرفاً
نگهداشت منابع انساني يا توليد آدمهاي معاصر نيست» (شپرد، ترجمه آرام،
1378).
براي قوي كردن و توانا ساختن نظامهاي آموزشي نيازمند
اين هستيم تا از فناوريهاي آموزشي در تدريس استفاده گردد. اين امر موجب
شده است تا كمكم مدارس و نظامهاي آموزشي به سمت مجهز شدن به ابزار
الكترونيك حركت ميكنند و اصطلاحاتي جديدي تحت عنوان ديوارهاي سنخگو، مدارس
گويا، سلف سرويسدانش و كتابخانه بدونديوار زاييده اين ابزار است.