loading...

تکنو مکانیک

علوم تربیتی

دانلود مقاله یادگیری الکترونیکی در چین

کاظمی بازدید : 1039 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی یادگیری الکترونیکی در چین

مقاله فارسي : یادگیری الکترونیکی در چین

مقاله انگليسي : GUEST EDITORIAL E-learning in China

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف این مقاله اینست که زمینه­ای در این موضوع خاص تنظیم نماید تا وضعیت یادگیری الکترونیکی در چین را کاوش کند. این موضوع بستگی به نامتوازن بودن توسعه در نیمه توسعه یافته شرق و نیمه توسعه نیافته غرب دارد. و در واقع بسیاری از دانش ­آموزانی که در دوره متوسطه فارغ ­التحصیل می­شوند، نمی­توانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این انگیزه ­های توسعه یادگیری در چین می­باشد. اکنون با سرعت توسعه اقتصادی، چین این توانایی را دارد که با ساماندهی عالی دیگر شرایط ضروری برای مدارس و دانشگاهها را فراهم کند. یادگیران الکترونیکی بر این باورند تا به حدی برسند که که به روشهایی با معلمان و اساتید باتجربه وارد گفتگو بشوند. دولت چین گام هایی در جهت پروژه­های ملی برای برقراری یا بهبود زیرساخت در آموزشگاه ها و تعدادی از مدارس آنلاین چینی برداشته است و دانشکده ­های آموزشی برای اجرای برنام­های یادگیری الکترونیکی تاسیس کرده است.  
طراحی/روش شناسی/ مسیر :
این مقاله موارد مطالعاتی مسایل مهم یادگیری الکترونیکی در چین را دربر دارد.
یافته ها: استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات در تحصیل از مراحل مختلف درچین است. این بررسی­ها تصویر روشنی از توسعه یادگیری الکترونیک در چین و چالش هایی که با آن روبرو شدند را نشان می­دهد.
مفاهیم عملی :
این مقاله خلاصه­ای از یادگیری الکترونیکی در چین است. این اطلاعات برای سیاستمداران، مدیران و اساتید مفید است.
اصالت/ ارزش :
 وضعیت یادگیری در چین در مجلات فناوری آموزش غرب به نمایش گذاشته شده است.
 به دلیل افزایش جمعیت، چین در قلمروی آموزش با چالشهایی مواجه شده است (وانگ، 2007). یکی از این چالشها نامتوازن بودن توسعه آموزشهای پایه­ای در نواحی توسعه یافته شرقی و توسعه نیافته غربی است. برخی مدارس در مناطق توسعه­ یافته امکانات و معلمان خوبی دارند و می­توانند تحصیلات خوبی داشته باشند. به هر حال در بعضی مناطق روستایی از نواحی توسعه­ نیافته شرایط مدارس باور نکردنی است و یا حتی اصلاً مدرسه نداشته و بچه ­ها در کسب تحصیلات باکیفیت مشکل دارند.

دانلود مقاله گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

کاظمی بازدید : 1023 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

مقاله فارسي : گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

مقاله انگليسي : New Trends and Approaches in Instructional Desing and Technology

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات  نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است.
پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی(ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET)، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قراردهیم . بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد.
کلیدواژه: طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه IDT
1-مقدمه:
کلیه معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع  در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی رشته تحصیلی بوسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID)، در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی .

دانلود مقاله دوره آموزشی کلاس آنلاین

کاظمی بازدید : 821 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی دوره آموزشی کلاس آنلاین

مقاله فارسي : دوره آموزشی کلاس آنلاین

مقاله انگليسي : Online-Class curriculum

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  4 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
موارد زیر لیستی از کلاس هایی است که ما در حال حاضر به کاربران در قالب آنلاین ارائه می دهیم. هر یک از این کلاس ها متشکل از جلسات 90 دقیقه ای بوده است. کاربران تمام کلاس ها را به صورت زنده، و بر مبنای ارائه اینترنتی مشاهده کرده در حالی که در ارتباط با تماس کنفرانس زنده بوده که به آن ها این امکان را می دهد تا توضیحاتی را داده و پرسش هایی را در طول دوره آموزشی کلاس بپرسند. بسیاری از کلاس ها حاوی مستندات تکمیلی مفصلی می باشند که برای دانلود در پایان کلاس در دسترس می باشند.
ضروریات خدمات به مشتری
شنوندگان: گیرنده و فرستنده
مهارت مورد نیاز: شرکت کننده می بایست از مبانی فرایند این کار آگاه باشد.
محتوای کلاس:
 دو جلسه اول کلاس به منظور تحت پوشش قرار دادن جزییات مربوط به گیرنده و فرستنده به شکل موفق می باشد. این دوره برای افراد تازه کار تا متوسط بوده که شامل شرح جزییات مربوط به نوع تماس / شروع کار در روز اول می باشد. جلسه دوم در ارتباط با موارد ارسالی بوده به ترتیبی که ما به بررسی مرکز تماس و وظایف آن ، شامل فناوری ارسال، ادامه کار و برنامه ریزی مجدد و موارد دیگر می پردازیم. این به عنوان کلاس کاملی برای CSR جدید یا کاربر مجربی می باشد که می خواهند مهارتشان را بالا برند.
 

دانلود مقاله درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

کاظمی بازدید : 926 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

مقاله فارسي : درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

مقاله انگليسي : Study learning and assigning homework to student in online context

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  44 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
امکان حذف:
 این گزینه اگر فعال گردد، افراد می توانند در هر زمانی که می خواهند قبل از دسته بندی، فایل های آپلود شده را پاک کنند.
حداکثر تعداد فایل های آپلود شده:
 حداکثر تعدادی که یک فرد می تواند آپلود کند به دانش آموزان نشان داده نمی شود، لطفا تعداد واقعی فایل های مورد نظر را در بخش توضیحات بنویسید.
امکان یادداشت برداری:
اگر فعال گردد، افراد می توانند یادداشت هایی را در متن وارد کنند. آن مشابه متن های آنلاین می باشد.این جعبه متن برای ارتباط با نمره افراد، توضیحات پیشرفت مراحل کار، یا فعالیت های نوشتاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع فعالیت ها : 
سه نوع فعالیت مختلف وجود دارد.
فعالیت های آفلاین. این موارد زمانی امکان پذیر می باشد که  چنین فعالیت هایی خارج از مدل انجام گیرد. دانش آموزان می توانند توضیحاتی از این فعالیت ها را مشاهده کنند ولی نمی توانند به آپلود فایل یا موارد دیگر بپردازند. معلمان می توانند نمره ای برای تمام دانش آموزان تعیین کرده و دانش آموزان می توانند نمره شان را مشاهده کنند.
آپلود کردن یک فایل خاص. این نوع از فعالیت ها این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا یک فایل خاص را آپلود کنند. این فایل ها ممکن است به صورت اسناد پردازش شده وورد، تصویر، وب سایت فشرده شده یا موارد دیگر قابل ارائه باشد. معلمان می توانند این فعالیت ها را به صورت آنلاین نمره گذاری کنند.
توضیحات درون متنی :
 اگر این گزینه انتخاب شود، فعالیت های اصلی در قسمت توضیحات بازخوردی در زمان نمره دهی کپی می گردند، و توضیحات داخلی را ساده تر کرده ( با استفاده از رنگ های مختلف) و یا متن اصلی را ویرایش می کند.  
ارسال ایمیل هشدار: اگر شما آن را فعال کنید به دانش آموزان از طریق ایمیل در ارتباط با نمره و نتایج فعالیت های آن ها اطلاع داده می شود.
 

دانلود مقاله نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

کاظمی بازدید : 1017 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

مقاله فارسي : نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

مقاله انگليسي : The role of emotional intelligence in increasing quality of work life in school principals

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف اصلی این پژوهش بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس بود. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه شامل 139 نفر از مدیران مدارس در شهرستان خرم آباد است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای مورد پژوهش، از پرسشنامه های موجود کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی تک نمونه ای، با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. بر اساس یافته های این مطالعه، همبستگی مثبتی بین کیفیت زندگی کاری با هوش هیجانی (000/0> (p و ابعاد آن یعنی، خود آگاهی، خود مدیریتی، کنترل روابط و آگاهی اجتماعی وجود داشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد کیفیت زندگی کاری مدیران بالا است. اما در مقابل، هوش هیجانی مدیران در مقایسه با میانگین پرسشنامه کم بود. افزایش هوش هیجانی مدیران را قادر می سازد که محیط کاری بهتری فراهم نمایند و بدین سبب عملکرد آنها به طور گسترده ای رشد می یابد.
کلیدواژه  :هوش هیجانی، کیفیت زندگی کاری، مدیران مدارس، ایران
1.مقدمه:
به طور کلی، احساسات نقش مهمی در زندگی فردی ایفا می نماید به دلیل اینکه احساسات حیات بخشند، اجازه دهید به تجربه ما از غمها و شادی ها اشاره کنیم. انسان دارای دو ذهن است، یکی ذهن متفکر و دیگری احساس. این دو ذهن، با هم، زندگی روانی فرد را شکل میدهند. زمانی که احساسات و عواطف تحریک می شوند، تعادل بین این دو ذهن به دلیل اینکه هوش عاطفی بر ذهن متفکر غلبه می کند، به هم می خورد. بنابراین، توجه به سمت نقش هوش هیجانی در زندگی روزمره  فرد تغییر می یابد. معمولا رهبری در سازمان بیش از هر کس دیگری می تواند بر احساسات افراد نفوذ داشته باشد.

دانلود مقاله ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

کاظمی بازدید : 777 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

مقاله فارسي : ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

مقاله انگليسي : An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  11 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه  1970 ، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.
کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته
1. مقدمه:
بطور معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد  در واقع ، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ، رکود ی که توسط نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید  به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد  و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است  که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با  ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی میداند  که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و  در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود.
 

دانلود مقاله مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی

کاظمی بازدید : 806 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی

مقاله فارسي : مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی

مقاله انگليسي : Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد . 
کلیدواژه ها: کارآفرینان مسلمان، مصادیق الشریعه، مسئولیت های اجتماعی، عامل موفقیت، دستاورد. 
1-مقدمه:
مسئولیت اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود، و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد.
 

دانلود مقاله آموزش صنعتی ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلام

کاظمی بازدید : 730 چهار شنبه 11 / 12 / 1395 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی آموزش صنعتی ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی

مقاله فارسي : آموزش صنعتی ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی

مقاله انگليسي : Industrial training: a survey on its effectiveness among undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
آموزش صنعتی یا (فناوری اطلاعات) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است . هدف از برگزاری این دوره ، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند میباشد . پس از چند سال از اجرای آن ، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای  بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند زیرا اثبات شده که دارای اثربخشی زیادی هستند . این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی برنامه های فناوری اطلاعات در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم فناوری اطلاعات انجام گردید . برای این منظور 110 پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید . گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که  دوره فناوری اطلاعات خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع  جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی فناوری اطلاعات پشتیبانی می شود . اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت . یافته های پژوهشی نشان می دهد که اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارا است. پیشنهادات ساخته شده توسط دانش آموزانی بود که در این نظرسنجی شرکت کردند و همچنین برای بهبود اجرای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفتند . پیشنهادات قطعا در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به فناوری اطلاعات  کمک می کند.
کلیدواژه: اسلامی، صنعت، آموزش اسلامی، فرستاده، امور دانشجویی، آموزش و تدریس
1: مقدمه:
فناوری اطلاعات یکی از دوره های  اجباری دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) در UKM است که به همه دانشجویان ارائه میشود . انتظار می رود که این دوره برای پرورش فارغ التحصیلانی با کیفیت باشد که این کار را با مواجه کردن آنها با یک تجربه کاری انجلم میدهند  زمانی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . وابستگی صنعتی روشی است که توسط دانشگاه به منظور اطمینان حاصل کردن از این که دانش آموزان با یک تجربه کاری مختصر قبل از اینکه فارغ التحصیل و وارد بازار کار رقابتی شوند  انجام میشود . با آشنایی شان با صنعت ، دانش جویان درک بهتری از وضعیت کار جدای از برقراری ارتباط اولیه و ایجاد روابط با ارزش با کارفرمایان آینده خود خواهند داشت.
 
درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 248
  • آی پی دیروز : 321
  • بازدید امروز : 606
  • باردید دیروز : 627
  • گوگل امروز : 183
  • گوگل دیروز : 239
  • بازدید هفته : 7,189
  • بازدید ماه : 1,781
  • بازدید سال : 345,361
  • بازدید کلی : 4,815,403